Cikolatan Gül Nasil Yapilir?

Yeni senenin bu ilk pastasini sizlerle paylasirken tekrar hepinize saglikli, mutlu, huzurlu ve bol pastali bir yil diliyorum.
Pastamin tarifi, birkac gün önce yayinlamis oldugum Cikolata Güllü pastamin aynisidir. Sadece bu kez üzerine sütlü cikolatadan hazirladigim ganaji döktüm, cevresi ise bitter cikolatadan hazirladigim bantla cevrelendi... Yalniz bu pastada vaktimin darligindan hatalarim daha cok... Cevre bantini hala stabil yapamiyorum, bu galiba cikolatayi sivadigim kagitla (burada normal yagli kagit kullandim) ilgili... Bundan sonraki calismalarimda daha kalin bir kagit secmeye calisacagim.
Asagida ise arkadaslarimdan gelen istek üzerine güllerin yapimini fotograflamaya calistim. Ama bu cok zor bir ismis... Hem modelleme yapip, hem resim cekmek oldukca zor ve basarisiz oldu... Canlarim, arkadaslarim.... Elimden gelen budur... Daha detayli nasil anlatabilirim bilemiyorummmm...
Öncelikle cikolatamizdan istedgimiz ölcüde bir damla sekli yapiyoruz... Resimde gördügünüz kaliplarin fazla bir yardimi olmadi, sadece yaprak yapiminda biraz faydalandim. Gerisi dekor amacli... Devam ediyoruz...
Burada damlamizin etrafina ilk gülümüzün ilk yapragini sariyoruz...

Simdi ise ikinci yaprak yerini aldi...

Ve sirada ücüncü yaprak... Yapraklar sadece parmaklarimla gelisigüzel sekil veriyorum...

Burada dördüncü, besinci ve altinci yapraklar takilmis... (Gülün dip kismini göz önünde bulundurmayin, cünkü islem tamamlaninca bir makas yardimiyla dip kismindan fazlaligi kesiyoruz.)
Burada da saniyorum son iki yapragi ekleyip gülü tamamlamisim...


Veeee kurumasi icin her zaman bir yumurta kutusundan yardim aliyorum. En az bir gece bu sekilde bekletiyorum.

Son olarak elimdeki plastik cikolata hamuruyla hazirladigim güllerim ve yapraklar yumurta kutusundan size gülümsüyor...

Ve artik ait olduklari yerdeler.... Sevgili arkadaslarim, yukaridaki anlatimimda herhangi bir eksiklik veya hatam varsa yorumlarinizi bekliyorum. Ve birkac gün icerisinde hazirlayacagim beyaz ve pembe güllerimle tekrar bulusmak üzere hepinize hoscakalin diyorum.

13 yorum:

  1. harika olmuş filizcim ellerine sağlık.diğer çalışmalarınıda sabırsızlıkla bekliyorum.öptüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Filiz'cim canım ellerine sağlık ne
    kadarda ayrıntılı ve güzel anlatmışsın ama sanırım kalıp gerekiyor bu güzel gülleri yapmaya sen yap ben baktıkça hayranlıkla iz
    lerim kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Hep yapmayı hayal ettiğim bir pasta. Bu kadar açıklayıcı anlatımdan sonra mutlaka deneyeceğim. Süper görünüyor, afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine emegine saglik canim
    pastan harika gorunuyor
    cok ta muntazam...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım benim...ben bal ve çikolatayı dediğin ölçüde denedim lakin yumuşak oldu şekil veremedim.nedendir anlamadım.cevap atarsan çok mutlu olurum canım.
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Benim becerikli arkadasim:))
    yine harikalar yaratmissin.
    Cok begendim güllerini.
    Canim bulusmaya az kalmis haaa:))
    Yeni yilin kutlu mutlu olsun canim.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. FİLİZCİM SUPERSİN YA HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. selam merhaba pastaların birharika ellerine saglık canım pasta cekti vallla.....benim blogada beklerim. mugehobi2.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. MUH-TE-SEEEEEM Filizcigim...gittikce daha da muhtesem pastalar yaratiyorsun, ellerine saglik...sevgilerimle

    zehra

    YanıtlaSil
  10. filizcim sayfamda sana verilmiş ödülün var canım bu harika blog ödülü hak etti bence.bilgine.çok öpüyor sana kucak dolusu sevgiler yolluyorum.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, ziyaretime gelmisiniz bende sizin blogunuzu ziyarete geldim..Ne kadar harika pastalar üretmisiniz..Ellerinize saglik..
    Güzel paylasimlarda bulusmak üzere sevgiyle saglikli kalin
    Cali

    YanıtlaSil
  12. pasta süper ötesi ellerine saglik

    DAVET:
    31.01.2010 pazar günü Dortmund`da
    1. almanya blogcu bulusmasina seni davet ediyorum
    gelebilirsen coook sevinirim
    cevabini bekliyorum
    sevgilerimle sevim

    YanıtlaSil
  13. oooof çok iştah açıcı görünüyor süper sevgiler

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))