Ahududulu - Pembe Cikolata Bantli Dogumgünü Pastasi

24 yil önceyi dün gibi hatirliyorum, zaman ne de cabuk gecti. Geriye dönüp baktigimda gözüme evlatlarimdan baska, hersey bos gözüküyor... Sadece telasli bir kosusturmaca, sevincler, üzüntüler ve dünya gailesi... Simdi ise diyorum ki Rabbim herkese, hayirli, anaya babaya saygili evlatlar nasip etsin, bizlere onlarin acilarini göstermesin... Iyi ki dogdun kizim, iyi ki varsin.... Nice saglikli, mutlu ve basarili yeni yaslar diliyorum... Hersey gönlünce olsun....
Eveeettt... Gelelim pastamiza... Yine güllü pasta ama bu sefer pembe olmasi istendi kizimcim tarafindan... Gördügünüz gibi pastanin cikolata bantini ve glazürünü beyaz kuvertür cikolata ile hazirladim. Aslinda gülleri de beyaz plastik cikolatadan hazirlamak istedim ama nedense basarili olamadim. Iki kez denedim. Bir bilen varsa yardim bekliyorum. Asagida sizlerle, pastamizi hazirlama asamalarini da paylasmak istedim. Umuyorum, mutfak hayatina yeni baslayan kardeslerime bu detaylarla faydali olabilirim. Tarifini ise en son satirlarda bulabilirsiniz.
Pandispanyamizi (24`lük kalipta) iki tane olarak pisirip, herbirini iki kata ayirdim fakat yalnizca 3 tanesini kullandim. Ilk olarak cemberimizin icine alt tabani koyup sütle heryerini güzelce islattim.

Daha sonra hazirlamis oldugum Ahududu (Himbeeren) sosunu yaydim.
Ve ahududulari da yerlestirdikten sonra (sosumuz oldukca yogun kivamli oldugundan ahududulari cok bol kullanmadim--yine istek üzerine--) pastaci kremamizi (tarifi asagida)bolcana boca ettim.
Sonra ikinci katimizi da yerlestirip, ayni islemleri tekrarladim, yalnizca bu sefer ahududu koymadim, sadece biraz cikolata parcalari serpistirip, kremayi daha az koydum. Üzerine son katimizi da kapatip, buzdolabinda 3-4 kadar dinlendirdim. Cemberi cikardiktan sonra kalan kremayla ince bir kat olarak üzerini ve kenarlarini sivayip, hazirlamis oldugum ahududu soslu ganaji yaydim ve etrafini cikolata bantiyla cevirdim. Üzerini de iki gece önceden (buzlukta bir yildir ---belki bir ise yararim--- diye bekleyen, tarafimdan acemice ve de olanaksizliklarla hazirlanmis olan) seker hamurundan hazirladigim gonce güller ve ciceklerle dekore ettikten sonra pastamiz son halini aldi.
Dedim ya, seker hamuru cok kaliteli olmadigindan güller de ona göre kirilgan oldular....
Burada dilimlenmis hali... Cok sükür bu sefer ve ilk kez pastanin ic resmini cekmeyi hatirlayabildim.
Pandispanyanin tarifine gelince; (Verdigim ölcüler tek pandispanya icin, yukaridaki pastada iki pandispanya kullandim)300 gr. toz seker
200 gr. un
6 yumurta oda sicakliginda (beyaz ve sarilari ayrilmis olacak)
1 paket vanilya
Birkaç damla limon suyu

24 cm lik kelepçeli kalibin sadece altina yagli kagidimizi serelim. Firinimizi da 160dereceye ayarlayip, içine ısıya dayanikli küçük bir kap su koyalim. Buhar oluşması için. Cirpma kabimizda, şekerimizin yarisini ve yumurta sarilarimizi yaklasik 7 dakika cirpalim. Sonra içine vanilya ve limon suyumuzu ekleyelim. Başka bir kapta yumurta beyazlarini kar gibi köpük oluncaya kadar cirpalim. Daha sonra içine yavaşça geri kalan şekerimizi dökelim ve cirpmaya devam edelim. Kabimizi ters cevirdigimizde baktik ki köpük düsmüyor o zaman cirpmaya son verelim, bu islem de yaklasik 5 dakika sürüyor (el mikseri ile). Daha sonra yumurta sarimiza, elenmiş unumuzu ve yumurta beyazimizi çok yavaş bir şekilde 3 parti halinde spatula veya tahta bir kasik yardimi ile karistiralim. Önce yumurta beyazinin üctebirini, sonra unun üctebirini karistiralim. Elimizdeki malzemeler bitinceye kadar sirasiyla ve yavaşça ve de tabiiki de sabirla bu kariştirma işlemine devam edelim ve nihayetinde hamurumuzu kalibimiza dökelim. Önceden 160 derece sicakliga getirilmiş firinimizda yaklaşik 45-50 dk pişirelim (Bu saat isi her firina göre farklilik gösterebilir, siz en iyisi 40. dakikadan sonra kürdaninizla karar verin). Kekimizi firinimizdan alinca kalibimizin kenarlarindan ince bir biçakla hafifçe geçelim, kekimize zarar vermeden kelepçesini açip, soğutma telimize ters çevirelim. Iyice soguduktan sonra strecle güzelce saralim ve en az bir gün rahat birakalim.
Vanilyali Pastaci Kremasi;
3 Su Bardaği Süt
2 Çay Bardaği Şeker
1 Yemek Kaşiği Un
2 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
2 Adet Yumurta Sarısi
Bir paket Philadelphia Krem Peynir
Tüm malzemeleri küçük bir tencereye koyalim. Orta ateşte çirpma teli ile sürekli kariştirarak pişirelim. Karişim kaynamaya başlayinca, (göz göz olunca) bir iki kez karıştırıp, ocağın altini kapatalim. Karişim ilinincaya kadar ara sira kariştirarak kabuk tutmamasini sağlayalim. Ve peynirimizi de katip kullanilmak üzere buzdolabina kaldiralim.
Ahududulu Ganaj;
140 gr. kucuk parcalara kesilmis beyaz cikolata
50 gr. sivi krema
25 gr. (2 yemek kasigi) ahududu sosu (Donmus ahududulari cözdürdükten sonra püre haline getirip bir cay bardagi sekerle bir iki tasim kaynatip elde ettigim bir sos)
Krema ve ahududu sosunu karistirip, isitarak kaynama noktasina getirelim. Altini kapatip beyaz cikolata parcaciklarini ekleyelim ve devamli karistirarak cikolatanin tamamen erimesini saglayip, sogumaya birakalim. (yaklasik 15 dakika beklettikten sonra kullanalim, yoksa cok katilasiyor.)
Cevre banti;
150 gr. beyaz kuvertür cikolata
Beyaz cikolatayi benmari usulü eritip icine birazcik kirmizi veya pembe gida boyasi atalim ki rengi pembe olsun. Henüz sicakken pastamizin cevre ve yükseklik ölcülerini alarak hazirladigimiz yagli kagidin üzerine sivayalim. (ne ince-ne kalin) Biraz bekledikten sonra (15 dakika kadar) pastanin cevresine sarip, buzdolabina kaldiralim. (Benim bantlarim henüz tam güzel olmuyor, hala kivir kivir... ne zaman dümdüz yapacagim bakalim...)

Sanirim hepsi bu... Eger unuttugum veya tam aciklayamadigim bir sey kaldiysa sorularinizi bekliyorum....

Sevgilerimle,

16 yorum:

  1. Pembe, gönlüm sende...harika olmus Filizcigim...güzel kizina da nice mutlu yillar, allah bahtindan güldürsün, güzel günler görsün insallah.Sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  2. canım ablam ellerine saglık kızınında doğum günü kutlu olsun rabbim hiç ayırmasın sizi pasta süper olmuş emegine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Canım benim harika bir pasta olmuş
    ellerine sağlık sen yaparsında kötü
    olurmu.
    Kızında maşallah çok güzel bahtıda güzel olsun inşallah.tekrar sağlık
    lı güzel yaşalar dilerim kocaman öp
    tüm...

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle güzel kızınızın doğum gününü kutlamak istiyorum; ailecek nice sağlıklı, mutlu yeni yaşlara... Pastanızda muhteşem gözüküyor, ellerine sağlık. Bu görsel şölen için ayrıca teşekkürler, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, yapmis oldugunuz yas günü pastasi muhtesem görünüyor tebrikler..
    Sevgiler
    Cali

    YanıtlaSil
  6. Filiz'ciğim,
    Öncelikle güzel kızının doğum günü kutlu olsun.Bir anne olarak ben de bu güzel dileklerine katılıyorum.
    Pastası da tam ona yakışacak güzellik ve zariflikte olmuş. Ellerine, emeklerine sağlık.
    Bant konusunda başarılı olamadığını belirtmişsin. Aslında böyle hafif kıvrımlı olması pastaya ayrı bir hava vermiş bence ama eğer daha düzgün olsun istiyorsan yağlı kağıt yerine daha sert bir malzeme olan asetat kullanmalısın. Almanca adını bilmiyorum ama hani şu yeni alınan gömlek paketlerinin içine yakası kıvrılmasın diye yaka kısmına konan sert bir malzeme var ya (nasıl anlatabilirsin diye düşününce bu geldi aklıma) işte o veya onun gibi sert bir madde.
    Burda kırtasiyelerde satılıyor, ben onları kullanıyorum.Sertliğinden dolayı daha düzgün bantlar yapılıyor.
    Kucak dolusu sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Ah Filizcim kizinin dogum günü kutlu olsun.Canim ben senin sadece oglun var saniyordum.Sasirdim görünce :))Boyunla kizin varmis.Cok genc görünüyorsun ama.
    canim pastan süper yine.Ellerine saglik.
    Öpüyorum seni.
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. Canim arkadasim benim.... Ne ismarlayayim sana, bu güzel iltifatin icin... Hani derler ya erken kalkan yol alir... Ben 22 yasinda anne oldum, simdi 46 yasindayim... Ama söyledigin söz cok (genc görünmek) hosuma gitti... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Kızınızın yeni yaşı hayırlı olsun. Pastası kadar pembe ve güzel bir yaşantısı olur inşallah. Allah hep güzel günlerini göstersin. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. canim kizinin dogum günü kutlu olsun daha nice yaslara
    pastan gine süper olmus ellerine saglik
    Canım bloguma senin icin birsey var:)Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Canım,
    ziyaretin için teşekkür ederim. Blogunu gezdim ve çok beğendim.
    Güzel kızının doğum günü kutlu olsun. İstediği ve dilediği tüm güzellikler onu bulsun.
    Sık sık görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. filizcim canım benim kızının doğumgünü kutlu olsun.birlikte daha nice uzun yıllara.Allah ömrünü bereketlendirsin...pasta mükemmel olmuş ellerine yüreğine sağlık...bu arada ödülümü aldım çok teşekkür ediyorum.akşam anca yayınlayabildim.eşim rahatsızdı dün onunla ilgilenince ziyaretim geçikti...çok öpüyorum kucak dolusu sevgiler yolluyorum...dostların en güzeline....

    YanıtlaSil
  13. Kızınızın doğum günü kutlu olsun, daha nice doğum günlerine...Pasta çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  14. CANIM BENİM YAAAA AĞZIM AÇIK KALDI.nedenmi öncelikle bu yaşta bir kızın olduğunu bilmiyordum maşallahh...allah uzun ömür versin çok tatlı,sonrada pastalarına bayuldım.en varya sen maşallah çok marifetlisin.birde bir sorum olacak şeker hamurlu figürleri yaptıktan sonra dolaptamı saklayacağım.sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Canim, geri bloguna döndügümde, yaptigin 1 yil evelki pastayida tesadüfen gördüm. Bu pembis pastanda cok güzel olmus. Ellerine saglik.
    Insan bir yil icinde cok seyler ögreniyor, onuda yeni yaptigin pastadan ispatlamis oldun.
    Ne mutlu kizina ki senin gibi becerikli annesi var. Kizi icin ugrasip emek harcayarak bu mükemmeleri yakalayabiliyor. Teberiker canim. Ayrica masallah kizinada, cok tatli. Benim kizimda, bu ayin 18 de 25 olacak::))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. (bu pastayı hatırlıyorum yorumda yazdım ama ulaşmamış.. tekrar yeni yaşını kutluyorum)
    filizcim çok teşekkür ederim ilgilendiğin için muhteşem bir pasta, ama bende nerede o kabiliyet:) çikolata bantı hiç çalışmadım. henüz cesaretim yok. ama aklımda yapıcam. aşağıdaki çikolatalı güllerinde nefis olmuş bayıldım.. biraz zaman ayırmak gerekiyor başarıya ulaşmak için :)
    terar çok çook teşekkür ederim
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))