YALANCI ICLI KÖFTE

Cok sükür canim arkadasim Serap`cigimin (Bir Dilim Bir Tutam) etkinligine yetistim... Esimin hafta ortasi sürekli sehir disinda olmasi dolayisiyla, hafta ici oglum ve kendim icin son derece pratik, daha cok salata, sebze agirlikli yemekler hazirliyor, detaylara hafta sonlari iniyorum, tabii o da evde isek...  Genelde de disarilarda oldugumuzdan, epeydir aklimda olan etkinlik tarifim Yalanci Icli Köfte`yi hazirlamak bugüne sarkti... Umarim sizler de bizim kadar begeniyle tüketirsiniz... Belki sekil olarak degil ama lezzet olarak sahici (yalanciktan olmayan) Icli Köfteden bir farki yok... Tarifi benden, denemesi sizden....

6-8 kisilik;

2 su bardagi ince bulgur
2 orta boy patates (haslanmis)
2 su bardagi kaynar su
2 yumurta
Bir tatli kasigi kirmizi biber
Tuz, karabiber
200 gr. kiyma
Bir adet kuru sogan (orta boy)
50 gr. ceviz (irice kiyilmis)

Önce icli köftenin harcini hazirlayalim. Bunun icin kiyma ile sogani kavurup, icine tuzunu, karabiberini ve irice kiyilmis cevizi ekleyip, bir kenara alalim. Diger tarafta iki su bardagi bulguru, iki bardak sicak su ile islatalim. Biraz beklettikten sonra haslanmis patatesleri icine rendeleyelim... Bir yumurtanin tamamini, ikincisinin de sadece akini ekledikten sonra kirmizi pul biber ve tuz ilave edip, güzelce yoguralim. Yaglamis oldugumuz pyrex bir tepsiye bulgurun önce yarisini güzelce yayalim... Araya kiymali karisimi serip, üzerini geri kalan bulgurla kapatalim... Son olarak ayirdigimiz yumurta sarisini üzerine sürüp, kirmizi pul biber serpelim ve 180 derecedeki firinimizda üzeri kizarincaya kadar  pisirelim... Hazirlanmasi cok kolay olan bu köfte, cayin yaninda da cok iyi gidiyor...

Sevgílerimle, hepinize güzel bir hafta diliyorum.

32 yorum:

  1. enfesss.. ellerine sağlık.. içli köfteye bayılırım ama yapmak uğraştırıcı.. bu şekli denemeli.. tşler..

    YanıtlaSil
  2. Ablacığım! Ellerine sağlık..
    Ben bu lezzete bayılıyorum,içli köfteden tat ve nefaset açısından hiçbir farkı yok üstelik daha pratik değil mi? Elinin değdiği herşey güzelleşiyor,o da ayrı bir mevzu.
    Kalbi selamlarımla,dualar buluşalım inşallah.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık filizciğim..,afiyetle canım.

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik arkadasim .Degisik nefis görünüyor afiyetler olsun öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Canim yetistigine sevindim.Bende bak benim arkadaslardan Zehra ve Aysenin disinda kimse yollamadi diye üzülüyordum.Hatta bu hafta birer birer bir hatirlatma telefonu yapmayi planliyorum.
    Neyseki tarifine cok sevindim.Öyle güzel tarifler geliyorki süper bir yalanci yemek arsifi olcak.
    Filizcim cok tesekkür ederim.
    Bu arada hafta sonuna dair izlenimlerini bizimle paylasacakmisin?

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım. Daha önce yalancısını hiç yememiştim:) Görüntü güzel eminim tadıda öyledir.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Nefis bir dilim alıyorum ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık arkadaşım.Bayılırım içli köfteye,eminim sevmeyen çok azdır.


    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. BENİM GİBİ İÇLİ KÖFTEYİ YEMEĞİ BİLENLER İÇİN HARİKA TARİF.MUTLAKA DENEYECEĞİM AMA BEN KİLO VERMEK İSTİYORUM BUNLARI YERSEM NASIL OLACAK

    YanıtlaSil
  11. Pratik bir tarif. Normalde iclu kofte yagda kizarir, bu ise firinda. Bu da guzel bence:) ELlerine saglik.

    YanıtlaSil
  12. selam bayılırım içli köfteye, ellerine sağlık.tadı gözel oldukdan sonra şekil çok önemli değil.eminim seninkinin tadı muhteşem olmuşdur.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Sahici yalancı farketmez içli köfteye bayılırım. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. Filiz'ciğim,
    Desene artık içli köfteyi annemden istemeyeceğiz. Lezzet tam olsun da ha böyle börek gibi ha yuvarlak.
    Bunu not aldım. Bayram sofrası için menü oluşturuyorum da.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  15. sini köftesi derler bizim oaralarda bu yemege.ve çok lezzetli olur.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  16. bende bunu serap icin yapmayi düsünmüsdüm...ellerine saglik canim nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Arkadasim ellerine saglik, cok severim coook, hem yalancisini hem sahicisini....sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  18. bir de senin tarifinle deneyecegim eline saglik

    YanıtlaSil
  19. mm bence böylesi çok daha güzel..Ellerine sğalık

    YanıtlaSil
  20. canım ellerine sağlık nede güzel duruyor gel beni diye :=)
    canım benim ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. arkadaşım nefis bir lezzet.zaten bulgurun içinde olduğu her lezzet harika.afiyet olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
  22. İçli köfteyi çok severim genellikle kuzenim geldiğinde onunla birlikte yapıyoruz yoğurması zahmetli olduğu için ama canım isteyince bu halini yapacağım artık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  23. canım ablacım ellerin dert görmesin:))
    fırında daha hafif olur hemde değil mi:))
    serap hanımın etkinliği çok güzel tariflere ev sahibeliği yaptı kesinlikle:)

    YanıtlaSil
  24. Harika bir tarif,bulguırlu tatlara bayılırım ama ne varki içli köfte yaparken çok zorlanıyorum,birkaç farklı yalancı tarifi var elimde ama fırınlanmışını hiç denememiştim,üstelik daha pratik..
    enkısa zamanda deneyeceğim canım..
    sevgiler,selamlar.

    YanıtlaSil
  25. Bu haliyle bile enfes görünüyor canım..Ellerine sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. çok güzel olduğu belli canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  27. ne güzel yalancı böyle bu :) nefis olmuş
    eline sağlık :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. Yalancı tarifler daha mı güzel nedir;)) şahane gözüküyor,ellerine sağlık..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Canım arkadaşım ilk kez bu kadar geç kaldım:))Ellerine sağlık harika
    çokta severim kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  30. selamun aleyküm canım ablam... ufff yarn ia. telfn açacam da güzel sesini duyacam :)biraz hayat dışına çıktıysam da şimdi herşey yolunda ia. :)
    ellerine emeklerine sağlık. enfes bişey olmuş. denemek lazım dimi :)
    öpüyorum güzel yanaklarından. ben de seni çook özledim :) içten sevgi ve muhabbetlerimle...

    YanıtlaSil
  31. Sevgili Filiz,
    Ellerine sağlık, içli köfte hem nefis, hemde çok pratik görünüyor.

    YanıtlaSil
  32. nefiiisss ellerine sağlık ,çok güzel :)

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))