YILBASI KURABIYELERIM-1


Sorsalar bana, "yasadigin sehirde dost diyebilecegin kac kisi var?" diye... Belki iki derim, o da belki.... "Birincisi kim?" deseler... Kesin olarak "Hülya" derim. Sevgili Hülyam iyi ki varsin, sagol ol, var ol... Cok sevgili arkadasimin ricasi üzerine hazirladigim bu yilbasi kurabiyelerinin tarifinin sevgili kardesim Zehra`dan (eya`s cookies)`ten aldim... Onun,  bu klasiklesmis tarifi asla üzmüyor, bozulmuyor... Kitir kitir lezzetiyle ve üzerinde seker hamuruyla kolay calisilmasiyla gercekten sahane bir kurabiye... Bu tarz calismalar icin, istediginiz  aromalari katarak, harika lezzetler yakalayabilirsiniz... Simdiden kolay gelsin... Tarifimize gececek olursak;

220gr tereyag
110 gr pudra şekeri
1 adet yumurta
3/4 çay kasıgı kabartma tozu
1/4 çay kasıgı tuz
1 çorba kasıgı süt
1 paket vanilya
400 gr.Un
Eger kakaolu yapmak isterseniz 2 yemek kasigi kakao,
sade yapmak isterseniz 2-3 yemek kasigi findik unu


Tüm malzeme ile oldukca sert bir hamur hazirlayin, yarim saat kadar buzdolabinda bekletip, istediginiz gibi sekillendirin ve 175° önceden isitilmis firinda 10-15 dakika pisirin. (Kenarlari pembelesmeye basladiginda cikarmalisiniz... ) Iyice soguduktan sonra seker hamuruyla dilediginiz gibi süsleyin...


Bu kurabiyelerimi, sevgili Hasret`in etkinligine gönderiyorum ve "bol katilimli bir etkinlik diliyorum Hasret`cigim" diye de sesleniyorum.

Sevgilerimle, hepinize iyi geceler...

31 yorum:

  1. filizcim ellerine sağlık canım enfes olmuş.hem seyirlik hem yemelik.

    YanıtlaSil
  2. Gönülden tebrikler arkadasiiiiim... pek güzel kurabiyeler cikmis o güzel ellerinden...sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.Çok şık ve zarif lmuş kurabiyeleriniz.Ellerinize sağlık.Hülyaya da teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Canımmm arkadaşım muhteşemmmmmmm bayıldım.Bana ne zaman kısmet olacak inşallah böyle harika kurbişler yapmak.Kalıplar çok pahalımı merak ettim bana bilgi verirsen çokkk mutlu
    olurum.Kurbişleri kaçırıyorum elleri
    ne,emeğine o güzel yüreğine sağlık ko
    caman öpüyor sımsıcak sevgilerimi bı
    rakıyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok arkadaşımız oluyor ama dostum dediğimiz bir veya iki kişiyi geçmiyor ne yazıkki benimde çok arkadaşım var ama iki tane dostum var,Rabbim hiç birimizi dostsuz bırakmasın ,kurabiyeler harika görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. merhaba sevgili petunyam,
    nede güzel görünüyorlar,tam ısırmalık olmuşlar.
    şu şeker hamurunu bir ben bulamadım:))
    ellerine sağlık şekerim,
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. şekillerine süslemelerine bayıldım! şimdiden sizlerin yeni yılı kutlu olsun o zaman:)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık ne kadarda güzel olmuş. ben yılbaşı için daha hiç birşey yapamadım:) sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi görünüyorlar,gerçek bir sabır işi...
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. Zehrada bende bu kurabiyleri görmüs ve vurulmustum...Simdi ikinci kez vuruldugum andir...Acaba bende yapip Alman komsularima versem mi diyede düsünüyorum hani...Filizcim eline saglik..

    YanıtlaSil
  11. harika olmuslar arkadasin da cok sansli

    YanıtlaSil
  12. Canımmm, kurabiyelerin üzerinde benim ismim var :) Ve harika görünüyorlar. Birgün benim için kurabiye yapmak isteyen olursa bu resimleri göstereceğim :))
    Ellerine sağlık canım, çok şirinler..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık kurabiyeler harika olmuş.

    YanıtlaSil
  14. şeker hamuru burda olmadığı için yapamıyorum bende artık pudra şekerlitarçınlı efiltili bişi ile süslerim ellerine sağlık çok şık olmuşlar :)

    YanıtlaSil
  15. merhaba filiz hanim ben zeynep mesajima cevap verdiniz icin cok sevindim beni unutunuz sanmistim bu ararlar cok yogunum ama beni merak etiniz icin cok sagol sahne pudding dediniz belcikada bulamadim insallah bir allanmaya yolum dusersen alirim ve denerim insallah en kisa zamanda bu arada unutmadan yilbasi kurabiyeleri super ama ben sizin kadar
    yetenekli degilim ve asla olamam allah sizi nazardan saklasin kucak dolusu selamlar optum allah emanet olun gorusmek uzere

    YanıtlaSil
  16. yemeye kıyamam ki ben bu kurabiyeleri.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  17. çok şık olmuşlar ellerine sağlık:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar Zeynep hanim.... Bakin ne diyecegim, eger benim peynir pastami yapmak istiyorsaniz, sahne pudingin yerine 2 pakett de hazir vanilyali puding seklinde kullanabilirsiniz... Eger benim yolum oralara düserse, ki cok yakiniz aslinda, ben getiririm gelirken size... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  19. canım ablacımm emeklerine sağlık Hülya Hanım çok sevinmiştir kesinlikle.
    dostluğunuz daim olsun..

    YanıtlaSil
  20. filizcim kurabiyeler süüüper olmus, hepsi bir birinden güzel...bende zehrada gördügümden beri yapmak istiyorum ama... bakalim...
    ellerine saglik güzel arkadasim

    YanıtlaSil
  21. Canımmm arkadaşım düşünmen yeter sen gel başka bir şey istemem öpüyorum.

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar yeni yıl ruhu uyanmaya başladı ne kadar güzel

    YanıtlaSil
  23. Canim ellerine emeklerine saglik cok güzel kurabiyelerin .Canim hastaneni cabuk ac harikasin hem cok zarif hem cok cici görünüyor kurabiyelerin .

    YanıtlaSil
  24. MERHABA FILIZ HANIM BEN ZEYNEP DEDINIZ GIBI O ZAMAN BEN 2 paket VANILYALI PUDINGLE DENEYIM iyi fikir INSALLAH SIZINKI KADAR GUZEL OLUR UNUTMADAN BANA YAKIN OLDUNUZ BAHSETMISINIZ TAM OLARAK NERDESIN ACABA BI MAHSURU YOKSA BEN BELCIKA (MEISE yASIYORUM)
    beni dusundunuz icin sagol yolunuz buraya duserse bana misafir olursunuz insallah beklerim sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. ah ah..
    EYa bir yandan,
    sen bir yandan mest ediyorsunuz..
    hakikaten çok güzeller.

    filizcim ben yapsam, bir tane kaçırırım diye kalbim çarpar !!
    :)))))
    mehtapcık duymuyor ve görmüyordur inşallah ! :)

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Zeynep hanim, ben Almanya`nin Münster sehrindeyim, yani size 3,30 saat uzaklikta bir mesafe... Belcikaya SIK SIK geliyoruz,,, Bir dahaki gelisimizde insallah ararim sizi... Sevgilerimle, kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  27. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis olmuş. Her şekil çok güzel. Yeni yıla az kaldı. Çok heyecanlanıyorum.
    Tatlım, arkadaşınla dostluğunuz daim olsun dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar canim, ellerine saglik, harika olmus kurabiyeler.
    Pasta fuarindan haberim olsaydi gelirdim ::(( cok yakindim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar ablacığım,nasılsın?
    Hayır ve huzur dolu bir hafta diliyorum.
    Kurabiyeler çok şirin ! :)
    Ellerine,yüreğine sağlık..
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  30. 2 belki 1 tane bile olsa hakiki dost sahibi olmak çok özel bir duygu..
    Rabbim dostluğunuzu daim etsin..
    Hakiki dostlarınızı da çoğaltın inşallah..En önemlisi de,bizleri de O'nun dostu olanlardan eylesin her daim..
    Kurabiyelere dönecek olursak,öylesine özenle hazırlamışsın ki bayıldım :)
    Çok ama çok güzel gözüküyorlar..
    Ellerine,emeğine sağlık..
    Yeni yıl yepyeni güzellikler getirsin inşallah..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))