Seker Hamurlu Dogum Günü Pastasi

past 005

Iste ciceklerimin pastasi... Canim kizimin dogumgünü icin hazirladigim ve yapiminin her asamasindan büyük zevk aldigim pastam... Yedigimiz zaman gördük ki, lezzeti de harika olmus.... Ehh artik "sana MUTLU YILLAR canimin ici kizim, benim de ellerime saglik" demem gerekiyor sanirim....


Pastamin kekinde cok az yag, eksi krema ve sekersiz makine kahvesi (nescafe de olabilir) oldugundan, bitter bir tadi var ve üzerindeki seker hamuru rahatlikla yenebiliyor (ben ve tüm masadakiler ilk kez, bu kendi yapimim olan seker hamurunu büyük bir keyifle yedik), ayrica, sanki biraz da Browni tadi aliyorsunuz islakligi nedeniyle.... Arasindaki dolgu ise, süzme yogurt (quark) ve mascarpondan olusan bir lezzet... Detayli tarifi;

                                                                       Keki icin;

300 gr. Seker
200 gr. Un
100 gr. Nisasta
130 gr. Kakao
3 cay kasigi Kabartma Tozu
2 cay kasigi Karbonat
75 ml sivi yag
300 gr. eksi Krema
255 ml.sicak Kahve
3 adet yumurta

Ara Dolgusu icin,

300 gr.Süzme Yogurt
200 gr.Mascarpon
6 yaprak jelatin
3 yemek kasigi toz seker
100 ml.visne suyu
250 gr.Visne (kavanoz)
2 yemek kasigi parca cikolata
2 yemek kasigi limon suyu

Firinimizi isinmasi icin 175° ye ayarlayip, keki pisirecegimiz kaliba yagli kagidimizi serelim.

Un, nisasta, kakao, kabartma tozu ve karbonati beraber karistirma kabina eleyelim, üzerine toz sekeri katip ve kasikla söyle birbirlerine karistirip, sicak kahvemizi dökelim. Bu arada mikserimizi orta hizda calistirmaya baslayalim, ardindan yag ve kremayi ekleyip, iyice birbirlerine karisinca, tek tek yumurtalarimizi kiralim. Biraz daha karistirip, kalibimiza dökelim ve kürdan testini unutmadan yaklasik 40 dakika pisirelim...

Bu asamayi ister, pasta yapimindan birgün önce yapin, isterseniz pisirdiginiz gün pastanizi hazirlayin... Kekimiz öyle kivamli oluyor ki, kesmede asla zorlanmiyorsunuz. Ama ben yine de bir gün önceden hazirlamayi tercih ettim.

Katlandirilma asamasi;

Kekin kenarini (cevresini) bir cember yardimiyla 1,5 cm. den kesip cikariyor ve ortada kalan parcayi enlemesine ikiye kesiyoruz. (eger pastanizi katli istiyorsaniz, üce de bölebilirsiniz.) Daha sonra, ayarli cemberin icinde katlardan birini oturtup, üzerine önceden cikarttigimiz kenari cevreliyoruz, simdi elimizde kekten bir kase var gibi. En alta visne tanelerini hic bosluk kalmayacak sekilde dizip, üzerine hazirladigimiz kremayi döküyor ve kekin ikinci katini kapak gibi kapatiyoruz. Bu sekilde sarip, sarmalayip bir gece dinlenmesi icin buzdolabina kalidiriyoruz. Ertesi günü ise, istedigimiz gibi seker hamuru ile kaplayip (veya kremalandirip) servis yapiyoruz...

Kremanin hazirlanmasi;

Yogurt, mascarpon ve toz sekeri iyice cirpip, icine biraz limon suyu katiyoruz, diger tarafta jelatinleri biraz soguk suda bekletip, suyunu süzüyor ve cok kisik atese oturtup, yavas yavas cözülmesini sagliyoruz, bu asamada elimizdeki 100 ml. visne suyunu azar azar ekliyoruz, asla kaynatmiyor, sadece cözülen jelatin ile visne suyunu bulusturuyoruz... Hazir olan karisimi, yogurtlu karisima katip, biraz daha karistiriyor ve cikolata parcaciklarini ekliyoruz... Hafif katilasmaya basladiginda ise kekin icine döküyoruz.


Buraya kadar, eksik anlattigim veya atladigim birsey varsa, sorularinizi bekliyorum canim arkadaslarim... 

Son olarak, pastami sevgili Pembe Düsbahcesi`nin düzenledigi Bastan Cikartan Lezzetler etkinligine gönderiyorum.


Sevgilerimle, hepinize güzel bir hafta diliyorum.1

67 yorum:

  1. Kızına mutlu yıllar diliyorum sağlıklı hzuurlu mutlu hayırlı ömürler yaşatsın rabbim...

    Pasta şahane tek kelime ile....

    YanıtlaSil
  2. Canım,kızına sağlıklı,mutlu,başarılı güzel bir yaş diliyorum..

    Pastası tek kelime ile muhteşem.Çok başarılı hemde çokkk..

    Ellerine ve gönlüne sağlık canım..Kocaman öpüyorum seni..



    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Çok şık görünüyor, ellerinize sağlık..
    Kızınıza da nice mutlu ve sağlıklı yaşlar dilerim..
    Sevgilerimle..
    Sevilsen

    YanıtlaSil
  4. süpersin arkadaşım,
    o gül ne öyle porselen gibi olmuş,ben olsam yemeye kıyaömazdım...
    canım anladığım kadarıyla kapladığım şeker hamurunu kendin yapıyorsun,bunun için bir tarifin varmı?Eğer varsa merakla bekleyeceğim tatlım..
    ellerine sağlık ve nice mutlu yıllara,doğum gününüz kutlu olsun..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. wuwwwwwwwwww harika bir pasta olmuş ellerinize sağlık Kızınıza mutlu yıllar Hayırlı yaşları olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  6. nice uzun sağlıklı seneler diliyorum.pastada harika olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. vuruldum görüntüye, tadını ise çok merak ettim:) süper olmuş canım.muhteşem eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. küçük hanımın doğum günü kutlu olsunn.mutlu yıllar.pasta çok şık.

    YanıtlaSil
  9. Filizcim kizinin dogum gününü bende buradan kutluyor ona uzun ve saglikli bir ömür diliyorum.
    Pastanin disi bir güze,l ici ayri bir güzel..Eh senin dedigin gibi tadida güzel olmus ya.....Sen bayagi bir ilerleme yaptin pasta konusunda Filizcim...Senin eline su dökemem vallahi...

    YanıtlaSil
  10. kızının yeni yaşı kutlu olsun... sağlıkla mutlulukla..
    pasta ise rüya gibi olmuş eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Filiiiiz...Nutkum tutulmus vaziyette...ekrana yapistim kaldim arkadasim. SAHANE...hani derler ya kelimeler kifayetsiz kaliyor diye...ist bu durumdayim. Cok basarili, ama coook...ellerine,emegine saglik arkadasim.

    Güzel kizinin da dogumgünü kutlu olsun,mutlu yillar olsun...

    zehra

    YanıtlaSil
  12. ohh nefis olmuş gerçekten de ellerine emeğine sağlık .kızın için de mutlu yıllar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. ablacığım pastan şahane görünüyor..
    kardeşimin doğum gününü tebrik ediyorumm:))
    sesini duymak şahaneydi bu arada:))
    muhabbetle ablacığım..

    YanıtlaSil
  14. Off ablacim yaa yine jelatin sorunu var :((Bizim buralarda jelatin domuz'dan oldugu için mecburi agar agar kullanmak zorundayim. Keske ortasini nasil yaptigini fotograflasaydin :( ben anlamadim çûnkü :) Pasta müthis ötesi olmus. Ellerine saglik. Kizina Allah uzun ömürler versin, daha nice yillara insallah.

    YanıtlaSil
  15. muhteşem olmuş canım.ellerine sağlık.harikasın.kızınada mutlu yıllar.

    YanıtlaSil
  16. muhteşem,kusursuz bir pasta.ellerine sağlık.gerçekten diyecek bişey bulamıyorum.öyle bir lezzetle kaplamış,lezzetlerle doldurmuşsun ki içini.öyle bakakaldım pastaya.üstündeki güle diyecek kelime dahi bulamıyorum.abartmıyorum çok güzel bir pasta.ilk deneme şeker hamuru ha!!
    bravo,bravo ablacım...
    kızına mutlu seneler diliyorum ve o maharetli ellerine sağlık diyorum...

    YanıtlaSil
  17. kesinlikle gordugum en iyi pastalardan biri sade ama tekrar tekrar dönüp baktıranları severim tam bana gore! tekrar tekrar bakıyorum ve her seferinde keyf alıyorum harikasınız! dolgusu cidden hafif duruyor bu tarz pasta keklerini bende cok kullanıyorum cidden hem az yaglı hemde nemli olusu hayat kurtarıyor :)
    çiçekler tamamen ustaca yapılmıs.hayran kaldım..

    YanıtlaSil
  18. Canim, bu muhtesem pastayi yapan anneyi ve kizini kutluyorum.
    Kizinin yeni yasi saglikli, mutlu ve basarili olsun insallah.
    Pasta cok zarif ve harika olmus, sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  19. SAGLIKLI MUTLU YILLAR,PASTADA NEFİS GÖRÜNÜYOR BU ARADA

    YanıtlaSil
  20. merhaba canim kizinin yas günü kutlu olsun ve daha nice nice yillara
    pasta muhtesem olmus ellerine saglik
    fakat ben güle taktim muhtesem olmus
    seker hamurunu kendin mi yapiyorsun
    bende seker hamurunu denemek istiyorum da fakat pek kendime güvenemiyorum ::((((
    sevgilerimle
    ugurbocegi1

    YanıtlaSil
  21. Vooav diyorum! :)
    Çok şık ve profesyonel duruyor!
    Öylece bakmak istiyorum,dakikalarca.
    Yaptığın her işin hakkını veriyorsun ablacığım.Ellerine / yüreğine sağlık.
    Kardeşimizin yeni yaşı kutlu olsun.Hayırlı,uzun ömürler diliyorum.

    YanıtlaSil
  22. Cevabın için teşekkürler canım,çok memnun olurum...
    maii adresim
    ijlalgursel@hotmail.com

    Tekrar tekrar sevgiler tatlım...
    Bu arada Rus pastasını denedim ve linkine yönlendirdim...

    YanıtlaSil
  23. saglıklı ve mutlu daha nice güzel yaşlar diliyorum kızına.

    YanıtlaSil
  24. mutlu mutlu sağlıklı upuzun seneler dilerim kızına canım.
    pasta hem nefis hem şık olmuş
    ellerine sağlık
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  25. ellerinize emeğinize sağlık yemeye kıyamaz insan resim gibi olmuş...

    YanıtlaSil
  26. Muhteşem bir pasta.. gelin gibi, narin, nazenin.. hele içi nasıl harika birşey olmuş öyle.. bence en güzel ehdiyeyi vermişsiniz kızınıza.. Ve nice yaşlar kızınıza.

    YanıtlaSil
  27. kızınıza mutlu yaşlar dilerim

    YanıtlaSil
  28. muhteşem bir pasta olmuş vede çiçekler yerini bulmuş.ellerinize sağlık sevgili kızınızıda nice mutlu yıllar,yaşlar...

    YanıtlaSil
  29. ♥ Olá, amiga!
    Passei para desejar uma boa semana, cheia de luz, paz e muita inspiração... porque criatividade sobra no seu blog...
    Esse bolo não é apenas delicioso como posso ver através do corte dele... mas é uma escultura, uma obra de arte culinária... dá pena comer!...
    Bj♥s.
    Brasil ♥♥

    YanıtlaSil
  30. nasıl güzel nasıl zairf bir pasta bu kızına nice güzel yaşlar, seninde ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  31. Ben de bayildim pastaniza hem içi hem dışı harika görünüyor...ellerinize sağlık...
    ama asla şeker hamurunu yiyemiyorum :(
    kizinizin dogum gununu de en içten dileklerimle kutlarım...sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Pasta harika görünüyor ellerine sağlık.

    Mutlu huzurlu başarı dolu bir ömür dilerim sevgili kızına. Doğum günü kutlu olsun

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. CANIM ABLACIĞIM,ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK. HARİKA BİR GÖRÜNTÜ, HARİKA BİR PASTA...BENDE BU KALIPTAN İSTİYOM :) YEĞENİME ;) DE BU GÜZEL PASTA KADAR GÜZEL VE İKİ CİHAN SAADETİNİ KAZANMASINA VESİLE OLACAK HAYIRLI UZUUUN BİR YAŞAM DİLİYOR VE GÜZEL YANAKLARINIZDA ÖPÜYORUM... İÇTEN SEVGİLERİMİ VE DUALARIMI GÖNDERİYORUM... A.E.O.

    YanıtlaSil
  34. Mutlu,sağlıklı yaşlar diliyorum kızına öncelikle arkadaşım.

    Pastan nefisss,ellerin dert görmesin.


    Kocaman,

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  35. Yaptığınız pastaya gerçekten bittim. Ellerinize sağlık nefis olmuş. Bir pastanın görünüşü bu kadar mı kibar olur. Kızınızın doğum günü kutlu olsun. Başarılı ve mutlu bir hayat onunla olsun. Yazışmak dileği ile..

    YanıtlaSil
  36. nice yıllara sağlıklı,mutlu ve başarılı bir ömür diliyorum kızına herşey gönlünce olsun. pastada harika ötesi sanat eseri ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  37. Filizcim kızının yeni yaşı pastası gibi gözalıcı,güzel ve mutlulukla geçsin. Sevgiler,Funda

    YanıtlaSil
  38. Bu tarz pastaları yapmak kesinlikle maharet ister sizde bu konuda süpersiniz ellerinize sağlık kızınıza hayırlı nice yaşlar olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  39. Bu tarz pastaları yapmak kesinlikle maharet ister sizde bu konuda süpersiniz ellerinize sağlık kızınıza hayırlı nice yaşlar olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  40. Kiziniz cok sansli:) Pasta harika,eminim kizinizda öyledir...

    Dogum günü yeni yasi kutlu olsun,nice mutlu yillara diliyorum onun icin,ayrica pastayi ayrintili anlattiginiz icin cok tesekkürler...

    Sevgiler hepinize Nürnberg'ten...

    YanıtlaSil
  41. Canim sen marifetlisin bence .Pastan emek kokuyor harika cok güzel .
    Söyleyecek bir kelime bulamiyorum bundan iyisi olamaz .
    Aradim seni oglusun cikti tellefona yoktun evde.
    Ellerine emeklerine saglik .
    Kizimizin dogum günü kutlu olsun saglikli huzur dolu bir yasam diliyorum .
    Kizin cok sansli Sen harikasin arkadasim öptüm.

    YanıtlaSil
  42. Allah sağlıklı güzel bir ömür versin inşallah pastaya diyecek söz yok muhteşem ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  43. selam bir kızın olduğunu bilmiyordum.oğlunu tanıyorum,kızınıda bize biraz tanıt annesi:)))duğum günü kutlu olsun,pastanın çiçeğini gördüm ve merakla bekliyordum kendisini görmeyi.harika bir pasta olmuş çok beğendim.ellerine emeğine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  44. Nice saglikli guzel senelere.

    Hersey harika, sanat eseri gibi, insan yemege kiyamaz, ellerinize saglik.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  45. canım kızına nice mutlu seneler dilerim
    Pastanda nefis olmuş
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  46. Kızına yeni yaşı güzellikler getirsin canım. Mutlu yıllar ona.
    Pasta muhteşem, nasıl güzel görünüyor içi. Şeker hamuru tarifin sitede var mı yoksa yazacak mısın canım?
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  47. Canım,
    kızının doğum günü kutlu olsun. Sağlıklı ve neşeli bir yıl olsun. Yaşpastasının güzelliğinde bir yul dilerim.
    Ellerine sağlık. Muhteşem olmuş. Her bir detayı ayrı bir güzel. Renklerine bayıldım. İçinin görüntüsü de ayrı bir güzel.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  48. Ne kadar güzel anltmışsınız!Ellerinize emegınıze sağlık hemen ızlemeye aldım;)

    YanıtlaSil
  49. ne güzl duygular uyandırıyor filizciğim ilk görüşte..
    ömrüde çiçek olsun, hiç solmasın ..

    YanıtlaSil
  50. Bu pastaya harika demek bile az gelir bence. Çiçeklerinize BA-YIL-DIM süpersiniz. Bilmeyen bir kişi bu çiçeklerin yapma plastik çiçekler olduğunu sanar o kadar şahane ki. Ellerinize sağlık pastada çiçeklerin güzelliğinden aşağı değil... Kızınıza nice sağlıklı mutlu yıllar dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  51. güzel arkadasimin güzel kizinin dogumgününü en icten kutluyorum, hayati pastan gibi tatli, pastan gibi güzel olsun
    seninde ellerine saglik canim, pastan süüüper ötesi olmus

    YanıtlaSil
  52. vallahi hak ediyor o etkinliğe gitmeyi - bu ne güzel tatlıdır!!! görüntüsü de içeriği de harika duruyor! çok zarif öncelikle! ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  53. selam kızının yaşını öğrenince çok şaşırdım.sen çok genç anne olmuşsun galiba, maşallah diyeyim önce allah ailece size sağlık sıhat versin. yakında nişan, düğün hazırlıklarınıda naklen blog dan takip ederiz:)))tabiki her şeyin hayırlısı. inanki senin gibi marifetli bir bayan için künefe çocuk oyuncağı gelir. ( künefe için şerbet soğuk olacak vada oda sıcaklığından biraz soğuk. tatlı sıcak ,ocakdan aldıkdan sonra yaklaşık 1 dakika bekletiyorum ben. şerbeti kaşıkla yavaş yavaş döküyorum. sevgiler ve kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  54. Ayy harikaa! Gercekten muthis olmus suslemesi. Once goze hitap etmis sonra da damaga anlasilan:) Pastanin dolgusu da cok guzel gorunuyor zira.
    Ellerine saglik canim.:)
    Sevgilerimle.
    Kizinin da yeni yasi hayirli olur insallah:)

    YanıtlaSil
  55. harika,süper,ellerine saglik,bir anne icin cok güzel bir sey böyle güzel bir pastayi elleriyle yapip,cani kizina hediye edebilmek,kizina mutlu,uzun,saglikli yillar.kizin bekar mi bilmiyorum ama öyleyse dügün pastasini da sen yaparsin kesin.

    YanıtlaSil
  56. merhaba filiz hanim ben zeynep guzel kiziniz dogum gunu kutlu olsun sizin gibi annesi olduna icin cok sansli oyle guzel pasta yapmisiniz ki sevgilerimle

    YanıtlaSil
  57. kızınıza nice yıllar dilerim..ne kadar şanslı sizin gibi becerikli bir annesi var:)
    içine sevgi katılmış süper bir pasta olmuş..
    resmen bir sanat eseri gibi..
    sitenizi çok beğendim bu arada;)

    YanıtlaSil
  58. Kızınıza sağlıklı mutlu yıllar diliyorum .Pastaya gelince inanın muhteşemmmmm.profosyonelce yapım.Bütün gün bloglar arası gezip pastaların yapımını ve görünümünü izliyorum.Keyif alıyorum.Siz benim favorimlerim arasındasınız.Salata tarifiniz hala güldürüyor beni.
    Nilly

    YanıtlaSil
  59. Pastaya söylenecek hiç bir şey bulamıyorum yalnızca kesmeye nasıl kıydınız diyorum :)))))
    Kızınıza sevdikleriyle birlikte sağlıklı bir ömür dilerim
    Sevgierimle

    YanıtlaSil
  60. Canim arkadaslarim, dostlarim... Herbirinize ayri ayri en derin tesekkürlerimi yolluyorum tüm bu güzel dilek ve temennileriniz icin... Iyi ki varsiniz.... Sagolun, varolun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  61. Senin yavrunda benimkilerle ayni zamanlarda dogmus. Rabbim hepsine hayirli uzun omurler versin.

    Pastanin disi da cok guzel ici de. Tadina bakabilmeyi cok isterdim. Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  62. koskocaman tebrik ediyorum prensesin yeni yaşını..tüm güzellikler onunla olsun...ikinizide öperim...

    YanıtlaSil
  63. Muhteşem, ellerine sağlık...

    Mutlu nice yaşlara...

    YanıtlaSil
  64. kızın olmak varmış :)))
    pasta süper canım ellerine sağlık
    kızına nice yıllar
    size mutlu haftalar dilerim

    YanıtlaSil
  65. canım benim, güzel kızına nice güzel ve mutlu yaşlar diliyorum. Eline sağlık çok ama çok güzel olmuş bu pasta. inşallah bende küçük kızımın doğum gününe senin bu pastanı yapmayı başarırım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  66. pastanız harika gözüküyor çok şık eminim tadıda bir başkadır olsada yesem:))

    YanıtlaSil
  67. Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

    Sevgiler

    Selma&Aslı

    YanıtlaSil

Nazik yorumlariniza kalpten tesekkürlerimle..::))